Haber Detayı

30 YIL ÖNCEKİ FİLM ESKİMEDİ
ANILAR - Oğuz İNCEOĞLU

ANILAR Haberi

YIL : 1980 / 81… Karşıyaka ‘ dan en uzun süreli ayrılışımız… Bizans’ta üniversite yılları! Bir yandan 12 eylül sonrası şaşkınlıklarımız, bir yandan gurbet psikolojisi, öte yandan İstanbul’da KSK hakkındaki kıt-kanaat alınabilen haber akışları. O zamanların Yeni Asır gazetesinin İstanbul’daki ofisini keşfetmemiz (Sabah gazetesinin Mecidiyeköy’deki merkezi) ve KSK haberlerini doyasıya okuyabilmek. Her açıdan dar günlerdi, ne de olsa…

TRT’deki yayınlarda KSK maçlarının sonuçlarını heyecanla beklemek... O da ne, bir önceki sezon 3. ligde düşmekten kurtulan takım, 2. ve 3. liglerin birleştirilmesiyle oluşan ligde fırtına gibi esiyor. Önce ilk üç, derken uzun süreli liderlik günleri. Takım kaptanı Murat ‘ın golleri, kaleci Ali’nin kurtarışları, Göztepe’yi Atatürk Stadında ilk yarıdaki maçta 1-0 yenişimiz falan derken, benim rüyamda bile göremediğim 1. lige yaklaşmışız bile.

Artık Cumartesi-Pazar günleri radyodan maç yayınları özenle izleniyor. 1.lig maçları bitince, o zamana kadar haber merkezine gelen 2. lig maç sonuçları yayınlanıyor, çünkü. Eğer KSK maçı o dakikaya kadar sonuçlanmışsa, mutlu haberleri anında öğreniyoruz, yoksa akşam 19.00 haberlerini bekleyeceğiz. Ne heyecanlı bekleyişlerdi, telefonla haber al deseniz, kaldığımız evde telefon bile yoktu ki, öyle anında haberleşme falan hak getire, bir telefon için PTT’ ye gidip, şehirlerarası santralden arayacaksın, ortalama yarım saat / bir saat süren bekleme süresi demek. O günlerde acele telgraf çekmek en fiyakalı bir iş.

Dersler, yollar, sinemalar, ah o gençlik derken, liglerde sezon sonu yaklaşıyor; sondan bir önceki maçımız yine Göztepe ile, yenersek şampiyonuz, berabere bile kalsak 1 puan ile avantajlıyız. Ne yapıp edilecek, hiç olmazsa bu maça gidilecek. Pazartesi – Salı sınavlarına nasıl olsa yetişebiliriz. Bir yıllık KSK özlemini gidermemiz gerek, günlerden 19 Mayıs olmalı (1981 yılı), Bandırma feribotu ve arkasından tren ile kutsal topraklara gece-yarısı varacağız. Ertesi günü ise arkadaşlarla maçtayız.

Aksilik işte, ne bitmez yolmuş, Bandırma’ya indik ancak, trenimiz gecikmeli, saatlerce garda, orda-burda bekliyoruz, Gece yarısı treni sonunda gelebiliyor ve biz rastlantı bu ya hepsi de Karşıyaka’ya gidecek bir grup genç/yaşlı karması ile aynı kompartımandayız, sinirlerimiz boşalıyor ve biralara kahkahaları da ekleyerek, öğleden sonra maçta buluşmak üzere neredeyse hiç gözümüzü bile kırpmadan, sabah Karşıyaka istasyonunda trenden inebiliyoruz.

Sonrası malum, 2.ligdeki izleyici rekorlu, 80.000’e yakın KSK ve Göztepe yandaşı ortadan ikiye bölünmüş bir durumda, bağıra-çağıra, heyecanlı, ancak golsüz bir maç izliyoruz. Maç 0-0 bitince şampiyon olmuş gibi sevindik ama, bizi bir gün önce Bandırma tren garında saatlerce bekleten o vatandaşların bir hafta sonraki vereceği metan gazından habersizdik, ne yazık ki…

Son hafta İstanbul’da yine radyo günlerine dönüş, Bandırma’da maçımız 0-0 gidiyor, Göztepe ise İzmir’de Balıkesir ile 2-2 berabere son dakika. Bu sonuçlar bizi 1. lige taşıyacakken, Sadullah’ın zayıf bir kafa şutunu, Balıkesir kalecisi acayip bir plonjon ile kendi kalesine yumrukluyor, Göztepe 3-2 ile şampiyon, biz ise averajla ikinci sırada kalıyoruz. TRT Radyo spikeri Ümit Aktan merkez yayında maçın sonucunu verirken sevinçten bağırıyor, ( O günden sonra bu kişiliği hiçbir yayında izlemedik, kendi de laf salatalarının içinde kayboldu gitti zaten…) Liglerde bugünkü averaj hesabı olsaydı, Göztepe önünde 1 galibiyet ve 1 beraberlik ile bizim şampiyon olmamız gerekirdi, ama o gün ahlar ve vahlar içinde kalıyoruz… Öyle ki, 1980 darbesi bile solda sıfır kalır.

Maçtan bir gün sonra, önceden ayarladığımız, Aziz Nesin ‘ in GOL KRALI müzikalini İstanbul – Şan tiyatrosunda arkadaşlarla birlikte izliyoruz, oyun ve müzikler bir harika, millet gülmekten kriz geçiriyor. Bizim için ise gülmek ne kelime, için-dışın ağlıyoruz, durmadan…

KSK ‘ nin son 30 yıllık kısa tarihi, iki-üç yıllık süper lig mücadelesi gördüğümüz iki dönem dışında, hep bir alt ligde şampiyonluk özlemiyle geçti. Sizlere İstanbul’daki öğrencilik yıllarımda,1987 yılındaki hem futbol, hem basketbolda çifte şampiyon olduğumuz döneme kadar olan ikinci lig mücadelemizi bir çırpıda sayabilirim, genellikle averajla ikinci olduk, hep son anda şampiyonluğu bir takım talihsizlik ve haksızlıklarla yitirdik, 1982 yılında Antalya’dan 3 gol fazla atsaydık, biz şampiyon olacaktık, bir-kaç yıl sonra, 2. lig şampiyonluk savaşımı sırasında Türkiye kupasında GS ‘ yi eleyerek, yarı finale kadar çıktık, kupayı kazansaydık, kontenjandan bile birinci lige çıkabilirdik.
O yıllarda ne çileler çekmişiz bir bilseniz :

1981 : Göztepe
1982 : Antalya
1983 : Denizli
1984 : Eskişehir
1985 : Samsun
1986 : Bolu
İkinci ligdeki gruplarında şampiyon oldular.

1987 : KSK
…ve sonunda biz şampiyonuz. 75.yılımızı basketboldaki çifte şampiyonlukla birlikte doyasıya kutlamıştık…

Sonraki yıllarda çok düşündüm, o gün Bandırma garındaki trenin 12 saatlik gecikmesi bir işaretmiş meğer, 1987 yılına kadar Bandırma’dan çıkamadık, 7 yıl şampiyonluğu bekleyişimiz sürdü, o travma bize bir ömür gibi geldi…

Elbette, KSK futbol tarihimizdeki son yılların hep bir üst lige tırmanma savaşı ile geçmesi, her yeni sezonda son maçlarda yitirilen şampiyonluklar, genç arkadaşlarımız için umut kırıcı olabilir. Oysa bu Yaka’mız öyle bir yaka ki hiçbir zaman pes etmeyi bilmez, salt futbol değil, başta basketbol - voleybol olmak üzere tam anlamıyla ve hakkıyla KSK bir SPOR KULÜBÜ olabilmiş; Karşıyakamız’daki genç / yaşlı bütün dinamik kitleleri bir sevda ile peşinden sürükleyebilmiştir.

Bakın, bizim talihimizi 1981 yılında şaibeli bir golle kırarak o yıl 1. lige çıkan Göztepe sonradan neler çekti, hepimiz gördük. Bir-iki iniş-çıkış sonrasında, her yıl bir dibe düşerek, aşağıda inecek lig bırakmadılar, gazete patronları kulübü satın aldı, sonunda onunla birlikte iflas ettiler. Amatör liglere kadar düşmüş iken, ancak iktidar destekli bir holding sayesinde dolambaçlı yollarla da olsa, düze çıkabildiler.

Artık bu yıl kesinlikle sıra bize gelecek, KSK ‘ ye, futbolculara, teknik direktör ve yöneticilere inancımız ve güvenimiz tam. Bundan böyle, aynı 75. yıl kutlamalarımızda olduğu gibi, 100.yılımızda da çocuklarımıza mutlu şampiyonluk öyküleri anlatmalıyız ve çıkacağımız o yüksek tepelerden bir daha hiç ama hiç inmeden, kendimizi Real Madrid ile oynayacağımız Şampiyonlar Ligi finaline hazırlamalıyız.

Oğuz İNCEOĞLU'nun gönderdiği anı YK Ekibinden 51 puan alarak 1'inci sırada yer alarak Kaf Kaf Mağazalarından erkek cüzdanı kazandı. Kendisini Tebrik ediyoruz...

YK Ekibi'nin verdiği puanlar

Puanlama 1'den 5'e kadar olmuştur. 1 en düşük, 5 en yüksek olarak puanlanmıştır

Anı gönderen site ziyaretçilerimize teşekkür ederiz..Tüm anılar önümüzdeki günlerde liste halinde sitemizden yayınlanacaktır, ilgi çeken anılar ise sitemizin ANILAR bölümündeki yerini alacak, ileride çıkarmayı düşündüğümüz YEŞİL KIRMIZI ANILAR kitabında okuyucularla buluşacaktır.